Deze website maakt gebruik van cookies. Om uw bezoek goed en veilig te kunnen laten verlopen, content te kunnen tonen, functies voor social media te bieden en onze website nog gebruiksvriendelijker te maken, worden er cookies geplaatst als u op "Akkoord" klikt. U kunt ervoor kiezen om uw voorkeuren aan te passen door op "Zelf instellen" te klikken. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie over de geplaatste cookies.
Akkoord Zelf instellenEen cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen door de browser van de computer, tablet of smartphone.
Deze cookies zijn nodig om de website goed te kunnen laten functioneren.
Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze kunnen dan ook niet uit gezet worden.
Analytische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
De visie geeft een kort en helder antwoord op de vraag: hoe zien wij ons in de wereld van morgen? Het is het idee dat school heeft over haar ontwikkelingen en welke kant het team van medewerkers op wil gaan.
Een goede visie hoeft niet per se op papier te worden gezet. De visie dient uit gedrag af te lezen te zijn.
Onze visie hebben we opgedeeld in drie domeinen. We vinden dat hiermee het beeld van school het meest duidelijk vorm krijgt.
'zo kijken wij tegen ons onderwijs aan'
Vanuit onze kernwaarden werken wij vanuit een onvoorwaardelijk positief mensbeeld met als doel de authenticiteit/het unieke van één ieder te bekrachtigen en in te zetten. We stellen de leerling centraal en willen uitgaan van een eenduidige en complete beginsituatie waaruit een ononderbroken ontwikkelingsproces ontstaat. Op basis van gelijkwaardigheid willen we een professionele lerende cultuur zijn om kennis, ervaringen en bevindingen in te brengen en zo te komen tot een realistisch en haalbaar ontwikkelingsperspectief.
Basis voor het onderwijs dat wij bieden aan onze leerlingen, is het vertrouwen van iedereen in het vermogen van deze jongeren om zich te kunnen ontwikkelen. Een veilige en toch flexibel ingerichte leeromgeving, zowel op school als thuis en in de vrije tijd, zien wij als voorwaarde om aan de (zorg)behoeften van onze leerlingen te kunnen voldoen om zo te komen tot gezonde groei op alle ontwikkelingsgebieden.
De kerndoelen samen met eindtermen voor sociaal competent gedrag zijn uitgangspunt voor het stellen van een individueel ontwikkelingsperspectief gericht op een realistische uitstroombestemming.
'Zo zien wij onze leerlingen'
Een ordelijke en veilige leeromgeving is de basis voor het zichtbaar kunnen maken en krijgen van eigenheid van de leerling. De eigenheid van de leerling is middel om tot ontwikkeling te komen waarbij eenieder medeverantwoordelijk is voor het proces gericht op de toekomst. In een continu pedagogische omgangssfeer, wordt de leerling voorbereid op de toekomst waarbij hij voortschrijdend het juiste perspectief krijgt op zijn sociale integratie en actief burgerschap. De leerkracht heeft hierin een centrale rol, handelt in het verlengde van de visie, heeft kennis van verschillende rollen en weet deze in wisselende situaties juist toe te passen.
Ons streven is het optimaliseren van zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfredzaamheid om zo te komen tot een zinvol en gelukkig bestaan.
Zo doen wij dat/hoe
Voor iedere leerling worden op alle zorgniveaus kansen en leermogelijkheden gecreëerd, afgestemd op individuele leerbehoeften en leerstijl op basis van een objectieve didactische beginsituatie. Door in te zetten op de sterke kanten en talenten van de leerling worden haar/zijn ontwikkelpunten geprikkeld en gestimuleerd. Dit in een uitdagende, boeiende en motiverende leeromgeving en brede inzet van onderwijsstrategieën die aansluiten bij de actuele belevingswereld van onze leerlingen.
Het plannen van het onderwijsaanbod van elke leerling vloeit voort uit de systematisch verkregen resultaten van genormeerde toetsen. Hierbij volgen we zoveel mogelijk het tempo en eindtermen van regulier onderwijs.